Reklamační řád a vrácení zboží

 

Obsah:

  • Vrácení zboží
  • Reklamace a reklamační řad

 

Vrácení zboží a reklamace ve zkratce:

- Vrácení zboží je možné do 14 dnů
- Bez poplatků (u nepoškozeného originál obalu a zboží)
- Peněžní prostředky u uznané reklamace vracíme do 14 dnů.
- Peněžní prostředky u stornové objednávky před odesláním zboží vracíme do 3 dnů.
- Reklamační doba 30 dní.

     

    Vrácení zboží – Odstoupení od kupní smlouvy.

    POSTUP:

    Vyplňte formulář a pošlete na adresu.
    U větších rozměrů zásilky než je běžný poštovní balík, nás předem kontatujte.

    Formulář pro vrácení zboží - download zde

    Formulář odesílejte:

    obchod@toup.cz nebo poštou Ha-atto s.r.o., Nové Sady 988/2, Brno 602 00

    tel.kontakt: 778 200 400

    Možnost odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů zakládá § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přičemž se jedná o úpravu náležející ke speciálním ustanovením, které lze, v souladu s § 1810 občanského zákoníku, použít pouze v případě smluv uzavíraných mezi podnikatelem a spotřebitelem (osobou jednající mimo rámec podnikatelské činnosti, dle § 419 občanského zákoníku).

     

    Všechny podmínky pro vrácení zboží naleznete ve všeobecných podmínkách pod odstavcem Článek III – Odstoupení od smlouvy které jsou součástí reklamace a vrácení zboží.

    Odkaz na VOP zde

    Vrácení zboží ve zkratce:

    • Vrácení zboží je možné do 14 dnů
    • Náklady na vrácení nese kupující
    • Vrácení finančních prostředků nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy spolu s vráceným zbožím
    • 14 denní lhůta pro vrácení platí pouze pro fyzické osoby

    Reklamace a Reklamační řád

     Postup:

    Vyplňte reklamační formulář a pošlete na adresu.

    Při reklamaci většího zboží – paletové množství nás prosím předem kontaktujte.

     

    Reklamační formulář - download

    Odesílejte elektronicky: obchod@toup.cz

    nebo poštou: Ha atto s.r.o., Nové Sady 988/2, Brno 602 00

    Telefony kontakt pro nasměrování na vrácení zboží: 704 266 233

    Reklamační řád je platný od 9.5.2019. Vztahuje se na prodej veškerého zboží a služeb na stránce http://eshop.toup.cz firmou Ha atto s.r.o.

    Tento reklamační řád vymezuje způsob, místo reklamacea  postup řešení reklamací nebo způsob provedení záručních oprav.

    Při reklamacích se postupuje v souladu s tímto reklamačním řádem, za dodržení ustanovení Všeobecných obchodních podmínek společnosti a příslušných zákonů.

    Týká se zboží a služeb, které byly předmětem koupě a prodeje mezi společností Ha atto s.r.o.,Nové Sady 988/2, Brno 602 00, ICO: 02139634, DIC:CZ02139634, Společnost je vedená u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 80410. (dále jen prodávající) a zákazníkem (dále jen kupující). 

     

     

    1. Záruční lhůta

    Je poskytována záruční lhůta 2 roky dle platné legislativy o záručních podmínkách. 

    V záručním listě může být upravena a blíže specifikována prodloužená záruční lhůta. V takovém případě se na prodlouženou lhůtu vztahují pravidla uvedená v záručním listě.

    Záruční lhůta na zboží začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím.

     

    1. Uplatnění reklamace

    Pokud se v průběhu záruční doby vyskytne vada zboží, pro kterou nemůže kupující zakoupené zboží používat, je prodávající oprávněn zajistit nápravu dle vlastního výběru:

    • Zjištěnou vadu opravit v přiměřené lhůtě.
    • Poskytnout kupujícímu náhradní plnění nebo poskytnout kupujícímu přiměřenou slevu.
    • Pokud nebudou vady odstraněny v přiměřené lhůtě, je kupující oprávněn odstoupit od kupní smlouvy pouze v případě, že vada zboží představuje podstatné porušení kupní smlouvy.

     

    1. Neuznání reklamace

    Záruka se nevztahuje zejména na ty vady, které vzniknou zaviněním kupujícího nebo nesprávným používáním:

    1. a) prokazatelně nesprávným používáním v rozporu s návodem k použití nebo jiným nesprávným jednáním kupujícího (např. v případech neodborné montáže nebo montáže nevyškoleným firmou, neodborného čištění, provozování komínového systému bez revizí a bez pravidelné údržby apod.). Používání nesprávného paliva, na které není komínový systém určen a není v souladu s označením na komínovém štítku.
    2. při živelných katastrofách
    3. v případě prokazatelně nedovolených zásahů do zboží. Pokud zboží nese zjevné známky provedených změn údajů nebo je na výrobku uvedeno odlišné výrobní číslo od toho, které je uvedeno v záručním listě nebo na dokladu o koupi zboží.

     

    1. Uznání reklamace

    Reklamace bude uznána za oprávněnou pouze v případě prokázání následujících skutečností:

    1. a) vada se vyskytla v záruční lhůtě. 
    2. b) výrobek má vady, které neumožňují jeho použití na obvyklý resp. prodávajícím určený účel.

    Kupující povinen prokázat předložením dokladu o koupi zboží a vyplněným záručním listem nebo dokladem o koupě. 

     

    1. Postup a Povinnosti kupujícího při uplatňování reklamace

    Kupující je při uplatňování reklamace povinen předložit následující doklady a splnit následující podmínky:

    • předložit doklady o koupi.
    • zdokumentovat předmět reklamace přesným popisem vady v písemné formě, datem jejího vzniku a fotodokumentací, kterou následně doručí osobně, poštou na adresu provozu, případně zasláním na e-mailovou adresu obchod@toup.cz.
    • Uvést kompletní kontaktní údaje kupujícího - jméno, příjmení, telefonický kontakt, email

    V případě nedodržení povinností kupujícího nebude se prodávající reklamací zabývat.

     

    1. Začátek reklamace

    Reklamace se považuje za začatou dnem převzetí zboží na adrese provozu a  přijetím kompletních informací spolu s fotodokumentací.

     

           7. Lhůta a postup vyřízení reklamace

    Prodávající bude kupujícího informovat o postupu zahájení reklamace telefonicky nebo e-mailem do 5. pracovních dnů ode dne doručení / oznámení reklamace.

    Lhůta pro vyřízení oprávněné reklamace je 30 dnů ode dne doručení / oznámení reklamace a kompletní dokumentace s popisem vady.

    Pokud prodávající prokazatelně dokáže, že uvedené lhůty není schopen splnit, prodlužuje se lhůta pro vyřízení reklamace o čas nezbytný pro její vyřízení.

    O reklamaci vyhotoví prodávající reklamační zápis. V případě uznané reklamace se záruční lhůta prodloužuje o období, v němž kupující nemohl řádně užívat zakoupené zboží. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou zboží za nové, záruční lhůta začne běžet ode dne vyřízení reklamace.

    Ukončení reklamace

    Prodávající vyrozumí kupujícího o vyřízení reklamace telefonicky, e-mailem nebo poštou a odešle zboží kupujícímu na vlastní náklady.

     

          8. Práva prodávajícího - prohlídka

    Za účelem vyřízení reklamace je prodávající oprávněn prověřit opodstatněnost reklamace obhlídkou přímo na místě a kupující je povinen umožnit prodávajícímu prověřit skutkový stav vady. Pokud kupující takovou obhlídku neumožní reklamace se považuje za neopodstatněnou

     

    1. Zjevné a skryté vady a zjevné poškození během dopravy - povinnosti kupujícího

    Při převzetí zboží je kupující povinen překontrolovat jeho kompletnost i neporušenost.

    Kompletnost a neporušenost zboží a obalu je kupující překontrolovat při převzetí tovaru. Neporušenost potvrdí kupující vlastním podpisem při jeho dovozu.

    Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu (obal je roztržený, deformovaný apod.) Je kupující povinen vyhotovit o tom záznam s podpisem a za přítomnosti dopravce. Odpovědnost za poškození během přepravy nese dopravce. Proto je nutné aby o tom byl písemný doklad a potvrzení od dopravce

    V případě nesplnění si těchto povinností, kupující ztrácí nárok na výměnu zboží, které bylo poškozeno během dopravy

    V případě mechanického poškození, které nebylo možné zjistit ihned při převzetí zboží, je kupující povinen uplatnit tuto reklamaci okamžitě po zjištění poškození a to e-mailem na obchod@toup.cz, písemně poštou nebo osobně na adresu provozu

    Při reklamaci je třeba uvést jméno a příjmení kupujícího, telefonický kontakt, údaje objednávky (např. číslo), popis poškození zboží spolu s fotodokumentací v dostatečné kvalitě.

    Zjevnou vadu zboží po rozbalení zásilky je kupující povinen oznámit prodávajícímu do 5 dnů od dodání zboží. Pokud kupující do 5 dnů reklamaci zjevné vadu neohlásí jeho nároky zaniknou.

    Pokud kupující během při používání zjistí na zboží skrytou vadu je povinen zboží přestat používat a neprodleně písemně nahlásit tuto vadu prodávajícímu. Prodávající vyhotoví reklamační zápis a vyřídí reklamaci posouzením odborným pracovníkem.

    V případě neoprávněné reklamace, při které vzniknou prodávajícímu náklady má právo požadovat od kupujícího úhradu vzniklých nákladů.

     

    1. Závěrečná ustanovení

    Prodávající může aktualizovat reklamační řád podle vlastní potřeby, jako i v případě nové legislativně-právní úpravy. Kupující má právo písemně namítat do 30 dnů od jeho zveřejnění na webu svůj nesouhlas. V případě, že nedojde k žádné námitce platí, že kupující s reklamačním řádem souhlasí.

     

    Pokud by došlo k neshodě mezi prodávajícím a kupujícím a nepodaří se vyřešit neshodu vzájemnou dohodou. Kupující může podat návrh na mimosoudní řešení určenému subjektu:

    Česká obchodní inspekce
    Ústřední inspektorát – oddělení ADR
    Štěpánská 15, Praha 2, 120 00
    E-mail: adr@coi.cz
    Web: adr.coi.cz

     

    V Brně 30.12.2021

    Ha atto s.r.o.